12.03.2020 Українська мова
Тема:Удосконалення правописної грамотності. Правильне використання в писемному мовленні під час відтворення і створення висловлювань відомих орфограм.
1. Тренувальні вправи. 1. Вставте пропущені букви чи знаки. Поясніть, за яким принципом пра вопису пишуться ці слова*
. Суб..єктивний, рентабельний, дружн..й, звороти..й, раціональний, природи..й, господ аре. кий, безтурботний, експ.р..ментальний, ефективний, р..тельний, оптимальний, зовніпін..й, пріоритетний, дорожчий, взаємовигідний, пар..тетний, адекватний, специфічний, розподільний, сприятливий, середи..омісячний.
2. Поясніть лексичне значення виділених слів. Складіть з ними речення. Подумайте й скажіть, до якого шару лексики належать виділені слова.
3. Утворіть від іменників прикметники. Визначте, у яких групах приголосних відбулося спрощення. Зразок: тиждень — тижневий (ждн — жн).
Студент, авангардист, самозахист, жалість, вартість, перехрестя, баласт, компост, контраст, гігант, турист, хвастощі, кількість, фашист, виїзд, журналіст, область, користь, заздрість, пестощі, депутат, кріпосник, расист. 4. Виберіть один із варіантів написання, наведених у дужках. Аргументуйте свій вибір. Моло(ть,дьба, є(сш)ся, ряз(кн,нуло, олоцт,цо, тя(г,х)ти, миє(сш)ся, зві(д,т)ки, бря(жч,щ)ати, во(сч,щ)аний, кременчу(гсь,зь,ць)кий, вол(гсь,зь)кий, нтеліген(тсь,ць)кий, у кни(зь,ць)ці. 5. Запишіть, знімаючи риску. Максі/мода, радіо/зв'язок, шлако/блок, блок/пост, яхт/клуб, жень/шень, мікро/міліметр, лісо/степ, прем'єр/міністр, євшан/зіл-ля, жар/птиця, жовто/гарячий, учитель/хімік, купівля/продаж, міні/автомобіль, пів/Києва, фото/робот, полин/трава, драм/театр, водо/грай, гори/цвіт, чорно/зем, чужаниця/чужина. 2. Переклад українською мовою. Перекладіть текст українською мовою. Поставте пропущені розділові знаки.
ПАМЯТНИК БОГДАНУ ХМЕЛЬНИЦКОМУ
В 1888 году по проекту скульптора М. О. Микепіина и архитектора В. Н. Николаева в Киеве был сооружен памятник Богдану Хмельницкому. Работа над его проектированием и созданием продолжавшаяся очень долго завершилась. Первоначальный проект был таким. Конная статуя Богдана Хмельницкого возвышалась на постаменте, где были размещены три барельефа с изображением Збаражской битвы, Переяславской Рады и встречи Богдана Хмельницкого в Киеве. Над барельефами были помещены фигуры кобзаря и слушающих его русского, украинца и белоруса. Окончательный вариант утвержденный в 1869 году начал воплощаться, но только через 19 лет после начала работ памятник был открыт. На высоком сложенном из гранитных камней постаменте овальной формы суживающейся кверху стоит бронзовая конная статуя Богдана Хмельницкого. Памятник расположен на площади перед ансамблем Софийского заповедника. Конь и всадник повернуты в сторону Софийского собора. Гетман одет в скромную казацкую одежду, а из оружия при нем только сабля. Он изображен на осаженном на полном скаку коне как бы в момент объезда строя казаков. Энергичная посадка, могучий порыв и энергичный, властный жест правой руки с булавой как нельзя лучше передают образ казацкого вождя обладавшего неукротимой волей к победе в борьбе за освобождение украинского народа. Простота и скромность монумента соответствуют простому и мужественному облику предводителя казацко-крестьянского восстания. Из книги «Памятники Киева»)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Повторити теоретичний матеріал за підручником.
Тема:Удосконалення правописної грамотності. Правильне використання в писемному мовленні під час відтворення і створення висловлювань відомих орфограм.
1. Тренувальні вправи. 1. Вставте пропущені букви чи знаки. Поясніть, за яким принципом пра вопису пишуться ці слова*
. Суб..єктивний, рентабельний, дружн..й, звороти..й, раціональний, природи..й, господ аре. кий, безтурботний, експ.р..ментальний, ефективний, р..тельний, оптимальний, зовніпін..й, пріоритетний, дорожчий, взаємовигідний, пар..тетний, адекватний, специфічний, розподільний, сприятливий, середи..омісячний.
2. Поясніть лексичне значення виділених слів. Складіть з ними речення. Подумайте й скажіть, до якого шару лексики належать виділені слова.
3. Утворіть від іменників прикметники. Визначте, у яких групах приголосних відбулося спрощення. Зразок: тиждень — тижневий (ждн — жн).
Студент, авангардист, самозахист, жалість, вартість, перехрестя, баласт, компост, контраст, гігант, турист, хвастощі, кількість, фашист, виїзд, журналіст, область, користь, заздрість, пестощі, депутат, кріпосник, расист. 4. Виберіть один із варіантів написання, наведених у дужках. Аргументуйте свій вибір. Моло(ть,дьба, є(сш)ся, ряз(кн,нуло, олоцт,цо, тя(г,х)ти, миє(сш)ся, зві(д,т)ки, бря(жч,щ)ати, во(сч,щ)аний, кременчу(гсь,зь,ць)кий, вол(гсь,зь)кий, нтеліген(тсь,ць)кий, у кни(зь,ць)ці. 5. Запишіть, знімаючи риску. Максі/мода, радіо/зв'язок, шлако/блок, блок/пост, яхт/клуб, жень/шень, мікро/міліметр, лісо/степ, прем'єр/міністр, євшан/зіл-ля, жар/птиця, жовто/гарячий, учитель/хімік, купівля/продаж, міні/автомобіль, пів/Києва, фото/робот, полин/трава, драм/театр, водо/грай, гори/цвіт, чорно/зем, чужаниця/чужина. 2. Переклад українською мовою. Перекладіть текст українською мовою. Поставте пропущені розділові знаки.
ПАМЯТНИК БОГДАНУ ХМЕЛЬНИЦКОМУ
В 1888 году по проекту скульптора М. О. Микепіина и архитектора В. Н. Николаева в Киеве был сооружен памятник Богдану Хмельницкому. Работа над его проектированием и созданием продолжавшаяся очень долго завершилась. Первоначальный проект был таким. Конная статуя Богдана Хмельницкого возвышалась на постаменте, где были размещены три барельефа с изображением Збаражской битвы, Переяславской Рады и встречи Богдана Хмельницкого в Киеве. Над барельефами были помещены фигуры кобзаря и слушающих его русского, украинца и белоруса. Окончательный вариант утвержденный в 1869 году начал воплощаться, но только через 19 лет после начала работ памятник был открыт. На высоком сложенном из гранитных камней постаменте овальной формы суживающейся кверху стоит бронзовая конная статуя Богдана Хмельницкого. Памятник расположен на площади перед ансамблем Софийского заповедника. Конь и всадник повернуты в сторону Софийского собора. Гетман одет в скромную казацкую одежду, а из оружия при нем только сабля. Он изображен на осаженном на полном скаку коне как бы в момент объезда строя казаков. Энергичная посадка, могучий порыв и энергичный, властный жест правой руки с булавой как нельзя лучше передают образ казацкого вождя обладавшего неукротимой волей к победе в борьбе за освобождение украинского народа. Простота и скромность монумента соответствуют простому и мужественному облику предводителя казацко-крестьянского восстания. Из книги «Памятники Киева»)
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Повторити теоретичний матеріал за підручником.
Комментариев нет:
Отправить комментарий