30.03.2020 Українська література
Тема: Життєвий і творчий шлях Богдана-Ігоря Антонича. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм у поезіях «Зелена Євангелія», «Різдво» («Коляда» – оглядово).
ТЛ: міфологізм, асоціативність.
Підручник: Українська література 11 клас
1. Новий навчальний матеріал
Тема: Життєвий і творчий шлях Богдана-Ігоря Антонича. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм у поезіях «Зелена Євангелія», «Різдво» («Коляда» – оглядово).
ТЛ: міфологізм, асоціативність.
Підручник: Українська література 11 клас
1. Новий навчальний матеріал
Б.-І.Антонич… Доля відвела йому всього 28 років
життя, але навіть за цей короткий час він устиг видати 6 прекрасних збірок,
неповторних поетичних творів і стати одним із найвідоміших літераторів ХХ
століття. То ж сьогодні ми з вами не тільки ознайомимось з життєвим і творчим
шляхом Б.-І.Антонича, а й спробуємо осягнути «сонцехвальну» поезію цього
оригінального майстра слова, який відчував себе невідʼємною часткою природи. І
мені дуже хотілося б, щоб це чуття передалося й вам.
Є куточок в найвіддаленішій частині України — Лемківщина. Ця
багатостраждальна західноукраїнська земля, віками переслідувана і принижена,
подарувала хлопчика, якому судилася доля стати поетом — це Богдан-Ігор Антонич.
Сталося це 5 жовтня 1909 року в с.Новиця Горлицького повіту на Лемківщині (нині
— територія Польщі) у родині священика. Два імені йому дали згідно з
греко-католицькою церковною традицією. Справжнє прізвище батька було Кіт, яке родина
змінила перед народженням єдиного сина. У дитинстві був хворобливим хлопцем,
мав меланхолійну та мрійливу вдачу. На нього особливий вплив мала
дівчина-нянька, що знала багато казок і легенд, співала йому колискові й читала
напамʼять вірші Т.Г.Шевченка.
Початкову освіту
хлопець отримав удома, бо мав слабке здоров’я, потім навчався в єдиній у тому
краї польській Сяноцькій гімназії, до речі, українських там взагалі не було.
Перші вірші
Антонич почав писати ще в дитинстві польською мовою, а під час навчання у
Львівському університеті — вже українською, яку вивчив самотужки, дивуючи своїми знаннями сучасникiв.
Антонич-гімназист
захоплювався музикою, добре грав на скрипці, виступав на шкільних концертах і
навіть сам складав мелодії. Також він чудово малював, знав і розумів
образотворче мистецтво.
Рання смерть
обірвала життя великого поета. Немов метеорит, сяйнуло воно на літературному
небозводі, залишивши на ньому слід. Помер Антонич на двадцять восьмому році
життя 6 липня 1937 р. у Львівській лікарні. Після перенесеного апендициту та
наступного запалення легенів перевтомлене довгою і високою гарячкою серце не
витримало. Мав на той час високий літературний авторитет. Був автором трьох
поетичних книг — «Привітання
життя»(1931), «Три перстені»(1934), «Книга Лева»(1936). Підготовлені ним до
друку дві збірки «Зелена євангелія» і
«Ротації» побачили світ по смерті, у 1938 році. Поет похований на Янівському цвинтарі у
Львові. На його могилі стоїть скульптура відомої майстрині Феодосії Бриж.
2. Робота з підручником.
1. Прочитайте життєпис Б.-І. Антонича. Випишіть у зошит матеріал з теорії літератури. ст. 134 - 136.
3. Опрацювання поезій "Зелена Євангелія", "Різдво".
Підручник ст. 137.
Прочитайте поезію . Виконайте
завдання.
Зелена Євангелія
Весна — неначе карусель, на каруселі білі коні.
Гірське село в садах морель, і місяць, мов тюльпан,
червоний.
Стіл ясеновий, на столі слов’янський дзбан, у дзбані
сонце. Ти поклоняйся лиш землі, землі стобарвній, наче сон цей!
1934
Виявляємо літературну компетентність
1. Яке враження справила на вас поезія Б . -І . Антонича?
Які почуття вона викликала? Можливо, у вас виникли запитання? Обговоріть їх з
однокласниками, вашими вчителями .
2. Як ви зрозуміли назву поезії? Які асоціації вона
викликає? Поміркуйте, яку роль у розумінні змісту твору вона відіграє . У яких
зорових образах ця назва розкривається?
3. Об'єднайтеся в малі групи, висуньте гіпотези,
обґрунтуйте їх і презентуйте класу.
■ Чому поет порівнює весну з каруселлю?
■ Які реалії можуть бути приховані за образом «білих
коней»?
■ Чому в поезії «Зелена Євангелія» названо багато
кольорів, але немає зеленого?
■ Чому поет добирає до слова «дзбан» епітет
«слов'янський»?
■ Як ви зрозуміли образ «у дзбані сонце»?
■ Чому поезія завершується образом сну?
Домашнє завдання: Вивчіть напам'ять одну із поезій Б.-І. Антонича (на вибір).
Комментариев нет:
Отправить комментарий