вторник, 21 апреля 2020 г.

92 ел. КР№2

   Українська мова
Тема: Контрольна робота №2. Синтаксична норма
Виконайте завдання на окремому аркуші        
1.      Лексичну помилку допущено в рядку
А автобус на замовлення      Б бувший директор          
В вимкнути електрику            Г образив мимоволі
2.       Правильно поєднано іменник із числівником у рядку 
 А півтори центнера     
Б два з половиною року     
В одна десята кілометрів   
 Г кількадесят учасників 
Д двадцять чотири відсотка
3.       Граматичну помилку допущено в рядку
А найвідоміші скульптури   
Б більш цікавіший сюжет   
В тонший від паперу        
Г найменш привабливі ціни
Д зрозуміліше пояснення
4.      Помилково вжито слово в рядку
А винайняв квартиру в центрі 
Б запросив до вітальні
В розповів про відрядження 
Г приїхав вісім років назад
5.       Літеру у на місці всіх пропусків треба писати в рядку
А ..війшли до хати, переконана ... цьому 
Б... свободу віримо, прочитала ... афіші 
В зайшла ... ранці, пішли ... світлицю  
Г була ... Сваляві, дивився ... віконечко 
Д приходила ... формі, квіти ... руках
6.      Граматичний зв'язок між підметом і присудком порушено в реченні
А Більшість учасників конференції прибули пізніше. 
Б Василь з Іваном рано-вранці поїхали на косовицю. 
В На галявині росло дванадцять молодих берізок. 
Г ООН ухвалила важливе рішення щодо миротворчого контингенту.
7.      Прочитайте речення.
 Найбільш … об'єктами фінансування є ті, що мають значно …, порівняно з іншими, ефективність і … у своїй галузі енерговитрати.
Правильним є варіант заповнення пропусків
А привабливими, вищу, найнижчі        Б привабливішими, вищу, найнижчі     В привабливими, найвищу, найнижчі   Г найпривабливішими, вищу, нижчі   Д привабливішими, вищу, нижчі
8.       Редагування потребує одна із синонімічних сполук у рядку
А згадати між іншим/принагідно згадати  
Б упродовж місяця/на протязі місяця 
В дотепер не з’ясовано/досі не з’ясовано 
Г насамперед знати/передусім знати 
Д знайти без зволікань/знайти негайно
9.       Укажіть рядок, що містить неповне речення.
А Не святі горшки ліплять. (Нар. творч.)
Б Красна пташка своїм пір’ям, а людина — знанням. (Нар. творч.)
В Зимовий сад… (В. Сосюра)
Г Добре господині, коли повно в скрині. (Нар. творч.)
10.   Установіть відповідність між односкладними простими реченнями і їх типами.
1 безособове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 означено-особове
А Дивлюсь і думаю про вірші. (Л. Костенко)
Б Настав сірий, морозний ранок. (О. Довженко)
В Шануй батька свого і матір свою. (З Біблії)
Г Хати хитало течією. (О. Довженко)
Д Ударили у дзвін, народу сповістивши перемогу. (Л. Забашта)
11.  Утворіть словосполучення, знявши дужки.
Зрадити (подруга), нехтувати (поради), вибачте (я), хворий (запалення легенів).
12.  Утворіть і запишіть речення.
Мама з двомісячною сестричкою (пішла, пішли) до лікаря.
Більшість моїх однокласників (готується, готуються) до ЗНО.
Музей-садиба (заснований, заснована) у кінці ХІХ ст..
Батько І.Франка був (коваль, ковалем)

Комментариев нет:

Отправить комментарий