четверг, 23 апреля 2020 г.

4 кух; пек 24.04

24.04.2020   Українська література
Тема: Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор усмішки Остапа Вишні «Сом»ТЛ: усмішка.
Підручник: Українська література 11
1. Вступ

Як відомо, Остап Вишня був мисливцем. Щоденникові записи, спогади друзів свідчать, що для нього важливим був не сам процес полювання і навіть не його результат, а особлива атмосфера, яка панувала там. Не випадково «мисливські усмішки» з'явилися після виходу письменника на волю. У цих творах йому уже не потрібно було йти на компроміс із власною совістю, кривити душею, писав їх щиро та правдиво. В усмішках гармонійно поєднуються описи природи, змальовані майстерним почерком лірика, і анекдотичні розповіді, вміло передані вустами гумориста. Адже важко живеться людині, яка не має почуття гумору. Тому ми продовжуємо вивчати творчість не просто гумориста, а поета за станом душі.

У післявоєнний період Остап Вишня створив великий цикл неперевершених за своєю майстерністю, тонкістю відчуття рідної природи «Мисливських усмішок».
«Мисливські усмішки» є найбільш поетичними творами Остапа Вишні. Це справді ліричні вірші в прозі, які стоять в одному ряду із «Записками мисливця» Тургенєва, мисливськими етюдами та оповіданнями Лєскова і Пришвіна. «Мисливські усмішки» з повним правом можна називати лебединою піснею письменника.
Після війни Остап Вишня найчастіше вирушав на полювання з Максимом Рильським, якого називав Максимом Черешнею. Переважно вони поверталися зовсім без здобичі, бо не за нею і вирушали, але задоволені й щасливі, що відпочили, намилувалися краєвидами, нарозмовлялися з друзями й наслухалися різних побрехеньок. Девізом Остапа Вишні були промовисті слова: «Живіть, зайці». Цей девіз стосувався і М. Рильського, А. Малишка. Якщо ж і траплялося вполювати звірину, настрій був зіпсований і полювання перетворювалося на траур по убієнному. У центрі «Мисливських усмішок» стоять благородні, розумні, кмітливі люди. Це були щирі любителі й охоронці природи, які кохалися в пташинці і звіряті, деревці і квіточці. Остап Вишня приятелював з цими людьми.
2. Прослухайте аудіозапис усмішки за посиланням Остап Вишня "Сом"
3. Теорія літератури 
Опрацюйте матеріал підручника ст.101.
Домашнє завдання: виконайте тестові завдання
Виконання тестових завдань
1. Справжнє прізвище Остапа Вишні
А Фітільов
Б Рудченко
В Губенко
Г Лозов'ягін
2. В усмішці як літературному жанрі поєднано риси
А гуморески і байки
Б фейлетону і казки
В анекдоту і новели
Г гуморески і фейлетону
3. До жанрових ознак усмішки належать
А поєднання побутових замальовок, жанрових сценок з авторськими відступами, лаконізм, дотепність
Б яскраво виражена мораль, зображення великого проміжку часу, висміювання вад суспільства
В динамічний сюжет, несподівана розв'язка, психологізм, потужний ліричний струмінь, пейзажі
Г наявність кількох сюжетних ліній, авторські відступи, дотепність, лаконізм, елементи фантастичного
4. Головна тема «Мисливських усмішок» Остапа Вишні — зображення
А безтурботного життя мисливців
Б краси рідної природи й любові до неї
В наслідків від перебування людини на природі
Г сміливих і захоплених своєю справою мисливців
Д беззахисної перед людиною природи
5. У назві гуморески «Моя автобіографія» використано
А епітет
Б алегорію
В інверсію
Г тавтологію
Д фразеологізм
6. Велику ковбаню в річці герой-оповідач («Сом») вимірює
А панським собакою
Б великим сомом
В паровим катером
Г дзвіницею з хрестом
Д гімалайським ведмедем
7. Події в усмішці «Сом» відбуваються на річці
А Дністер
Б Дунай
В Черемош
Г Буг
Д Оскіл
8. Найсильніше враження в дитинстві на Остапа Вишню справив твір
А «Катехізис» Філарета
Б «Оракул» Соломона
В «Руський паломник»
Г «Сон (Мені тринадцятий минало...)» Т. Шевченка
Д «Записки охотника» І. Тургенєва
9. Установіть відповідність
Розділ
Зміст (усмішка «Сом»)
перший
другий
третій
четвертий
А застереження діда Панька бути обережним біля глибокої ковбані, адже в ній живе великий сом, який з'їв панського собаку
Б розповідь про те, чим живляться соми, і рекомендації, як їх ловити
В запрошення побувати «на річці на Осколі» й насолодитися мальовничими пейзажами
Г історія навчання Остапа Вишні в Зіньківській двокласній школі
Д розповідь «заядлого й справедливого рибалки» про те, як сом тягав за собою моторного човна
10. Установіть відповідність
Художній засіб
Приклад
гіпербола
оксиморон
інверсія
порівняння
А Тут і починається найцікавіший момент качачого полювання
Б «Спішу, щоб на вечірню зорьку спізнитись!» — і галопом далі
В ...водяться дикі качки... по річках — колисках смарагдової Батьківщини нашої...
Г ...селезень каменем падає в воду, — прекрасний, як казка, у своєму весняному вбранні...
Д Та там з одного набою торік по двадцять чотири качки били.
11. Головною темою «Моєї автобіографії» є розповідь про
А політичну ситуацію в радянській Україні
Б громадянську активність автора
В формування світогляду письменника
Г «темні» сторінки дитинства митця
Д літературні уподобання гумориста
12. У «Моїй автобіографії» Остап Вишня порушив усі названі проблеми, ОКРІМ
А формування митця
Б пошани до старших
В поваги до вчителів
Г екології довколишнього світу
Д відповідальності за свою працю
















                                                                                                                                            



Комментариев нет:

Отправить комментарий