24.04.2020 Українська література
Тема: Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор усмішки Остапа Вишні «Сом». ТЛ: усмішка.
Підручник: Українська література 11
1. Вступ
3. Теорія літератури
Опрацюйте матеріал підручника ст.101.
Домашнє завдання: виконайте тестові завдання
Тема: Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор усмішки Остапа Вишні «Сом». ТЛ: усмішка.
Підручник: Українська література 11
1. Вступ
Як відомо, Остап
Вишня був мисливцем. Щоденникові записи, спогади друзів свідчать, що для нього
важливим був не сам процес полювання і навіть не його результат, а особлива
атмосфера, яка панувала там. Не випадково «мисливські усмішки» з'явилися після
виходу письменника на волю. У цих творах йому уже не потрібно було йти на
компроміс із власною совістю, кривити душею, писав їх щиро та правдиво. В
усмішках гармонійно поєднуються описи природи, змальовані майстерним почерком
лірика, і анекдотичні розповіді, вміло передані вустами гумориста. Адже важко
живеться людині, яка не має почуття гумору. Тому ми продовжуємо вивчати
творчість не просто гумориста, а поета за станом душі.
У післявоєнний період Остап Вишня створив великий цикл неперевершених за
своєю майстерністю, тонкістю відчуття рідної природи «Мисливських усмішок».
«Мисливські усмішки» є найбільш поетичними творами Остапа Вишні. Це справді
ліричні вірші в прозі, які стоять в одному ряду із «Записками мисливця»
Тургенєва, мисливськими етюдами та оповіданнями Лєскова і Пришвіна. «Мисливські
усмішки» з повним правом можна називати лебединою піснею письменника.
Після війни Остап Вишня найчастіше вирушав на полювання з Максимом
Рильським, якого називав Максимом Черешнею. Переважно вони поверталися зовсім
без здобичі, бо не за нею і вирушали, але задоволені й щасливі, що відпочили,
намилувалися краєвидами, нарозмовлялися з друзями й наслухалися різних
побрехеньок. Девізом Остапа Вишні були промовисті слова: «Живіть, зайці». Цей
девіз стосувався і М. Рильського, А. Малишка. Якщо ж і траплялося вполювати
звірину, настрій був зіпсований і полювання перетворювалося на траур по
убієнному. У центрі «Мисливських усмішок» стоять благородні, розумні, кмітливі
люди. Це були щирі любителі й охоронці природи, які кохалися в пташинці і
звіряті, деревці і квіточці. Остап Вишня приятелював з цими людьми.
2. Прослухайте аудіозапис усмішки за посиланням Остап Вишня "Сом"3. Теорія літератури
Опрацюйте матеріал підручника ст.101.
Домашнє завдання: виконайте тестові завдання
Виконання
тестових завдань
1. Справжнє
прізвище Остапа Вишні
А Фітільов
Б Рудченко
В Губенко
Г Лозов'ягін
2. В
усмішці як літературному жанрі поєднано риси
А гуморески
і байки
Б фейлетону
і казки
В анекдоту
і новели
Г гуморески і фейлетону
3. До
жанрових ознак усмішки належать
А поєднання побутових замальовок, жанрових сценок з
авторськими відступами, лаконізм, дотепність
Б яскраво
виражена мораль, зображення великого проміжку часу, висміювання вад суспільства
В динамічний
сюжет, несподівана розв'язка, психологізм, потужний ліричний струмінь, пейзажі
Г наявність
кількох сюжетних ліній, авторські відступи, дотепність, лаконізм, елементи
фантастичного
4. Головна
тема «Мисливських усмішок» Остапа Вишні — зображення
А безтурботного
життя мисливців
Б краси рідної природи й любові до неї
В наслідків
від перебування людини на природі
Г сміливих
і захоплених своєю справою мисливців
Д беззахисної
перед людиною природи
5. У
назві гуморески «Моя автобіографія» використано
А епітет
Б алегорію
В інверсію
Г тавтологію
Д фразеологізм
6. Велику
ковбаню в річці герой-оповідач («Сом»)
вимірює
А панським
собакою
Б великим
сомом
В паровим
катером
Г дзвіницею з хрестом
Д гімалайським
ведмедем
7. Події
в усмішці «Сом» відбуваються на річці
А Дністер
Б Дунай
В Черемош
Г Буг
Д Оскіл
8. Найсильніше
враження в дитинстві на Остапа Вишню справив твір
А «Катехізис» Філарета
Б «Оракул»
Соломона
В «Руський
паломник»
Г «Сон
(Мені тринадцятий минало...)» Т. Шевченка
Д «Записки
охотника» І. Тургенєва
9. Установіть
відповідність
|
Розділ
|
Зміст (усмішка «Сом»)
|
|
1 перший
2 другий
3 третій
4 четвертий
|
А застереження
діда Панька бути обережним біля глибокої ковбані, адже в ній живе великий
сом, який з'їв панського собаку
Б розповідь
про те, чим живляться соми, і рекомендації, як їх ловити
В запрошення
побувати «на річці на Осколі» й насолодитися мальовничими пейзажами
Г історія
навчання Остапа Вишні в Зіньківській двокласній школі
Д розповідь
«заядлого й справедливого рибалки» про те, як сом тягав за собою моторного
човна
|
10. Установіть
відповідність
|
Художній
засіб
|
Приклад
|
|
1 гіпербола
2 оксиморон
3 інверсія
4 порівняння
|
А Тут
і починається найцікавіший момент качачого полювання
Б «Спішу,
щоб на вечірню зорьку спізнитись!» — і галопом далі
В ...водяться
дикі качки... по річках — колисках смарагдової Батьківщини нашої...
Г ...селезень
каменем падає в воду, — прекрасний, як казка, у своєму весняному вбранні...
Д Та
там з одного набою торік по двадцять чотири качки били.
|
11. Головною
темою «Моєї автобіографії» є розповідь про
А політичну
ситуацію в радянській Україні
Б громадянську
активність автора
В формування світогляду письменника
Г «темні»
сторінки дитинства митця
Д літературні
уподобання гумориста
12. У
«Моїй автобіографії» Остап Вишня порушив усі названі проблеми, ОКРІМ
А формування
митця
Б пошани
до старших
В поваги
до вчителів
Г екології довколишнього світу
Д відповідальності
за свою працю
Комментариев нет:
Отправить комментарий