31/03.2020 Українська мова
Тема: РМ. Полеміка у професійному спілкуванні. Полемічні прийоми. Етика полемічної майстерності.
1. Теоретичний матеріал
2. Пам’ятка «Правила поведінки під час полеміки». (запишіть в зошит)
1. З’ясуйте, якою частиною мови є
кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає: наступне слово)
А іменник
2. З’ясуйте, якою частиною мови є
кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
А прикметник
3. З’ясуйте, якою частиною мови є
кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
А займенник
4. З’ясуйте, якою частиною мови є
кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
А іменник
5. З’ясуйте, якою частиною мови є
кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
А прикметник
6. З’ясуйте, якою частиною мови є
кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
А займенник
7. З’ясуйте, якою частиною мови є
кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
А займенник
8, З’ясуйте, якою частиною мови є
кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
А прикметник
9. З’ясуйте, якою частиною мови є
кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
А іменник
10. З’ясуйте, якою частиною мови є
кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
А іменник
11. З’ясуйте, якою частиною мови є
кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
А займенник
12. З’ясуйте, якою частиною мови є
кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
А іменник
Тема: РМ. Полеміка у професійному спілкуванні. Полемічні прийоми. Етика полемічної майстерності.
1. Теоретичний матеріал
Полеміка
(грец. ωολεμικά від ωολέμιον, «ворожнеча») — стан суперечки, диспут під час
обговорення або розв’язування проблем. Разом із цим поняттям використовують
дебати і дискусію.
Різновид
суперечки, що відрізняється тим, що основні зусилля сторін, які сперечаються,
спрямовані на утвердження своєї точки зору з обговорюваного питання. Разом із
дискусією полеміка є однією з найбільш поширених форм суперечки. З дискусією її
зближує наявність достатньо повної тези, що є предметом розбіжностей, змістовна
зв’язність, черговість виступів, деяка обмеженість прийомів, за допомогою яких
спростовують прилежну ружну сторону і обґрунтовують власну точку зору.
Разом із тим полеміка суттєво
відрізняється від дискусії. Якщо метою дискусії є перш за все пошуки загальної
згоди того, що об’єднує різні точки зору, то основне завдання полеміки —
ствердження однієї з протилежних позицій. 2. Пам’ятка «Правила поведінки під час полеміки». (запишіть в зошит)
Матеріал
для вчителя. Орієнтовні правила:
1)
намагайтеся зрозуміти опонента, його мотиви, позицію, аргументи;
2)
не варто повністю заперечувати правильність думки інших;
3)
майте чітку мету полеміки й ідіть до неї в усіх питаннях, аргументах;
4)
оцінюйте думки, пропозиції, а не їхніх авторів. Ставтеся з повагою до опонента;
5)
намагайтеся чітко, конкретно, ясно аргументувати свою позицію.
Підготовка до ЗНО.
Перегляньте відео за посиланням: Частини мови
Домашнє завдання: виконайте тести
Українська мова. Підготовка до ЗНО
(зовнішнього незалежного оцінювання)
Я хочу, щоб цвіла (1)край шляху
квітка, і гула над нею (2)працьовита бджола, (3)і жайворон співав у високій
(4)блакиті.
Б прикметник
В дієприкметник (форма дієслова)
Г прийменник
Д сполучник
(1)Чи знаєте ви, (2)що український
віночок — не просто краса, а й оберіг, бо в ньому (3)є (4)така чаклунська сила,
що біль знімає.
Б займенник
Б дієслово
Г сполучник
Д частка
Вітчизна твоя починається з пісні,
(1)що мати співа, і з того, на що (2)споконвіку ніхто (3)не (4 )відніме права.
Б дієслово
В прислівник
Г сполучник
Д частка
Нема тих грошей, якими (1)можна б
заплатити за людський розум і людське серце (2)навіть тоді, коли хтось думає,
(3)що у світі все купується і (4)все продається.
Б займенник
В прислівник
Г сполучник
Д частка
Якіцо (1 )свою землю ти любитимеш,
жар душі (2)віддавши їй (3)сповна, якщо в праці (4)щирим серцем грітимеш, то
тебе пригріє і вона.
Б займенник
В дієприкметник (форма дієслова)
Г дієприслівник (форма дієслова)
Д прислівник
Є дуже (1)багато людей, (2)які
читають (З)лише для того, (4)щоб не думати.
Б числівник
В прислівник
Г сполучник
Д частка
Тут завжди квітнуть мальви і
жоржина, тут (1)серед цвіту золота бджола, (2)тут юності (3 )замріяна стежина,
(4 )що вабить за околиці села.
Б дієприкметник (форма дієслова)
В прислівник
Г прийменник
Д сполучник
(1)Тепліше стає на серці, коли
бачиш: ти не цілком (2)одинокий на світі, (3)є добрі люди, (4)що дбають про
тебе.
Б займенник
В дієслово
Г прислівник
Д сполучник
Українці мають усі підстави пишатися
тим, що (1)їхня Батьківщина не раз переживала дні сили (2)і слави, мала
(З)справді легендарних героїв, мужньо переносила найважчі випробування, коли
гинули не (4)сотні й тисячі, а мільйони й дочок і синів.
Б займенник
В числівник
Г прислівник
Д сполучник
Рано на світанні в полі, (1)десь між
(2)рядами високих курганів, на (З)вибитому тьмою ніг і копит шляху, почувся
(4)глухий шум.
Б прикметник
В займенник
Г дієприкметник (форма дієслова)
Д прислівник
(1)Перепрошую, історія України та
(2)її культури (З)більш цензурована, (4)як написана.
Б прислівник
В сполучник
Г частка
Д вигук
Робінзон створював з (1)нічого — і
створив світ. (2)Манілов бачив ідеал у хмарах — і жив, провалюючись у
(3)неосяжне свинство. Запитаймо себе: (4)на кого ми більше схожі?
Б прикметник
В займенник
Г дієприкметник (форма дієслова)
Д прийменник
Комментариев нет:
Отправить комментарий