31.03.2020 Українська мова
Тема: Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників.
Підручник: Українська мова 11 клас
Тема: Прикметник. Відмінкові закінчення прикметників.
Підручник: Українська мова 11 клас
1.
Робота з підручником. Поділ
прикметників на групи. § 8 ст.30
2. Вправа 1. Прикметники
твердої та м’якої груп записати у дві колонки.
І. Величний,
майстерний, давній, працьовитий, літній, сторонній, молодий, середній,
присутній, батьків, Андріїв, Маріїн,
мужній, задній, подорожній,
певен, жив, ясен, ближній, колишній, житній, рад, художній, телячий,
будній, сизий.
ІІ. Земляні,
смішні, братні, брудні, босі, вчорашні, голі, вірні, житні, рідні, заячі,
майбутні, сухі, смішні, незабутні, могутні, брудні, заможні.
Вправа 2. Подані словосполучення поставити у родовому та орудному
відмінках однини. Пояснити
правопис відмінкових закінчень прикметників та іменників.
Висока круча,
вужча межа, гаряча каша, простора площа, родюча вишня, пахуча груша, розкішна
черешня, лагідна теща, боязка миша, заяча душа, ведмежа послуга, теляча
покірність, овеча вдача, вовча паща, ближня дача.
V.
Домашнє
завдання.
1.
Повторити теоретичний матеріал § 8 (стор. 30-33).
2 Виконати тестові завдання
Тестові завдання
1.Прикметник означає:
А предмет;
Б ознаку предмета або його приналежність;
В кількість предметів або їх порядок при лічбі.
Дібрати й
записати прикметник.
2.
Ступені порівняння можна утворити від
А якісних прикметників;
Б відносних прикметників;
В присвійних прикметників.
Від самостійно
дібраного прикметника утворити всі форми
вищого й найвищого ступенів порівняння (напр.: мудрий – мудріший; більш (менш)
мудрий; наймудріший; найбільш (найменш) мудрий).
3. Ознаку предмета за його відношенням
до часу, місця, матеріалу тощо позначають:
А якісні прикметники;
Б відносні прикметники;
В присвійні прикметники.
Від іменника лебідь утворити прикметник, увести його до
словосполучень або речень так, щоб він був присвійним та відносним.
4. На питання чий? чия? чиє? Відповідають:
А якісні
прикметники;
Б відносні
прикметники;
В присвійні
прикметники.
Визначити, до
якої групи за значенням належить прикметник у виразі ведмежа послуга.
5. У формі найвищого ступеня порівняння
стоять прикметники:
А гарніший, біліший, гіркіший;
Б більш легкий, менш вдалий, більш
творчий;
В
найкращий, найбільш міцний.
Утворити просту
форму найвищого ступеня порівняння прикметника стрункий (близький) або
скласти (пригадати) й записати речення з прикметником у формі вищого ступеня
порівняння (напр..: Чим більший тягар
несемо на плечах, тим глибші лишаєм сліди! (Л.Талалай).
Комментариев нет:
Отправить комментарий