понедельник, 13 апреля 2020 г.

93 тр. 02.04

02.04.2020    Українська мова
Тема: РМ Полеміка у професійному спілкуванні. Полемічні прийоми. Етика полемічної майстерності
. Теоретичний матеріал
Полеміка (грец. ωολεμικά від ωολέμιον, «ворожнеча») — стан суперечки, диспут під час обговорення або розв’язування проблем. Разом із цим поняттям використовують дебати і дискусію.
Різновид суперечки, що відрізняється тим, що основні зусилля сторін, які сперечаються, спрямовані на утвердження своєї точки зору з обговорюваного питання. Разом із дискусією полеміка є однією з найбільш поширених форм суперечки. З дискусією її зближує наявність достатньо повної тези, що є предметом розбіжностей, змістовна зв’язність, черговість виступів, деяка обмеженість прийомів, за допомогою яких спростовують прилежну ружну сторону і обґрунтовують власну точку зору.
Разом із тим полеміка суттєво відрізняється від дискусії. Якщо метою дискусії є перш за все пошуки загальної згоди того, що об’єднує різні точки зору, то основне завдання полеміки — ствердження однієї з протилежних позицій.  
2. Пам’ятка «Правила поведінки під час полеміки». (запишіть в зошит) 
Матеріал для вчителя. Орієнтовні правила:
1) намагайтеся зрозуміти опонента, його мотиви, позицію, аргументи;
2) не варто повністю заперечувати правильність думки інших;
3) майте чітку мету полеміки й ідіть до неї в усіх питаннях, аргументах;
4) оцінюйте думки, пропозиції, а не їхніх авторів. Ставтеся з повагою до опонента;
5) намагайтеся чітко, конкретно, ясно аргументувати свою позицію.

Підготовка до ЗНО.
Перегляньте відео за посиланням: Частини мови
Домашнє завдання: виконайте тести
Українська мова. Підготовка до ЗНО (зовнішнього незалежного оцінювання)
 1. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає: наступне слово)
Я хочу, щоб цвіла (1)край шляху квітка, і гула над нею (2)працьовита бджола, (3)і жайворон співав у високій (4)блакиті.
 А іменник
Б прикметник
В дієприкметник (форма дієслова)
Г прийменник
Д сполучник
 2. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
(1)Чи знаєте ви, (2)що український віночок — не просто краса, а й оберіг, бо в ньому (3)є (4)така чаклунська сила, що біль знімає.
 А прикметник
Б займенник
Б дієслово
Г сполучник
Д частка
 3. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Вітчизна твоя починається з пісні, (1)що мати співа, і з того, на що (2)споконвіку ніхто (3)не (4 )відніме права.
 А займенник
Б дієслово
В прислівник
Г сполучник
Д частка
 4. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Нема тих грошей, якими (1)можна б заплатити за людський розум і людське серце (2)навіть тоді, коли хтось думає, (3)що у світі все купується і (4)все продається.
 А іменник
Б займенник
В прислівник
Г сполучник
Д частка
 5. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Якіцо (1 )свою землю ти любитимеш, жар душі (2)віддавши їй (3)сповна, якщо в праці (4)щирим серцем грітимеш, то тебе пригріє і вона.
 А прикметник
Б займенник
В дієприкметник (форма дієслова)
Г дієприслівник (форма дієслова)
Д прислівник
 6. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Є дуже (1)багато людей, (2)які читають (З)лише для того, (4)щоб не думати.
 А займенник
Б числівник
В прислівник
Г сполучник
Д частка
 7. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Тут завжди квітнуть мальви і жоржина, тут (1)серед цвіту золота бджола, (2)тут юності (3 )замріяна стежина, (4 )що вабить за околиці села.
 А займенник
Б дієприкметник (форма дієслова)
В прислівник
Г прийменник
Д сполучник
 8, З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
(1)Тепліше стає на серці, коли бачиш: ти не цілком (2)одинокий на світі, (3)є добрі люди, (4)що дбають про тебе.
 А прикметник
Б займенник
В дієслово
Г прислівник
Д сполучник
 9. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Українці мають усі підстави пишатися тим, що (1)їхня Батьківщина не раз переживала дні сили (2)і слави, мала (З)справді легендарних героїв, мужньо переносила найважчі випробування, коли гинули не (4)сотні й тисячі, а мільйони й дочок і синів.
 А іменник
Б займенник
В числівник
Г прислівник
Д сполучник
 10. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Рано на світанні в полі, (1)десь між (2)рядами високих курганів, на (З)вибитому тьмою ніг і копит шляху, почувся (4)глухий шум.
 А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієприкметник (форма дієслова)
Д прислівник
 11. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
(1)Перепрошую, історія України та (2)її культури (З)більш цензурована, (4)як написана.
 А займенник
Б прислівник
В сполучник
Г частка
Д вигук
 12. З’ясуйте, якою частиною мови є кожне з виділених слів (цифра в дужках позначає наступне слово).
Робінзон створював з (1)нічого — і створив світ. (2)Манілов бачив ідеал у хмарах — і жив, провалюючись у (3)неосяжне свинство. Запитаймо себе: (4)на кого ми більше схожі?
 А іменник
Б прикметник
В займенник
Г дієприкметник (форма дієслова)
Д прийменник

Комментариев нет:

Отправить комментарий